Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Twice
Hallå!

Har en skumt problem med rally 740´n..
Pressar man den en stund ex är ute och sladdar lite eller gasar länge på motorvägen så börjar den hacka och ha sej precis som soppatorsk...
Kollar man på bensinfiltret direkt efter så är det hälften luft och det kommer bubblor från bensinpumpen. Pumpen är bytt och likaså bränsleröret.

När jag öppnar tanklocket ibland så susar det till som om det är ganska bra tryck i tanken.... Nån som har någon ide?

Edit: Motor: B230 A
Användarvisningsbild
av Sparkz
Bränsleröret är bytt, men tankarmaturen då? Det är vanligt att det rostar sönder, och då suger pumpen luft. Finns massa trådar om det, sök på tankarmatur.
Avluftningen till tanken är ett smalt rör som går längs med påfyllningsröret och ut ovanför bakaxeln. Det kan bli tätt.
(Hmm, mitt är tätt med, jag kör med halvöppet tanklock tills jag får ork att göra något åt det...) :wink:
av Twice
Det skumma är att jag har testat köra utan tanklock men utan någon förändring... tankarmaturen skruvar jag bara loss från tanken eller?
Belysning xc60 2021

Har också bytt min i baksätet. Väl[…]

Förra ägaren ska ha bytt rem och pump 20[…]

Den resan var rimligt kall de första 15 mil[…]

Nytt utseende i Google?

Det är sagt att den ska komma under 2025 men […]