Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rirojej
Hej.

Bytade intrumentbeylsningslampor och hittade 2 som va sönder.... så bytade dem med 2 som inte används som va hela och hittade.... vad indikerar den? någon som vet?
Bild

Den sitter först av dessa

Bild
Användarvisningsbild
av 2013xc70
varm katalysator??? gud vet.! :D
Användarvisningsbild
av Rirojej
Mycket möjligt ;o sitter lambdan i katten? men den kan väl inte känna om det e för varmt? lampan lyser när man lägger nyckeln i läge 2 så är det en varningslampa som funkar eller bara e där för att lysa i läge 2 :S ?
av Frigge
Troligtvis för USA marknaden. Deras Avgaskrav började tidigare än här o även varningssystem för det.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av Rirojej
Vad varnar den för? Samma som lamban?
Användarvisningsbild
av ML
1 Kontrollampa avgastemperatur

2 Kontrollampa positionsljus
Användarvisningsbild
av Rirojej
Jo den andra vet jag vad den betyder :)
jag frågade en spanjor och en från brasilien, båda sa motor/kyklare temp för hög. Vet inte vad som är rätt.
av Perra N
Lampan har inget med kylaren att göra. Det är avgastempen som indikeras. Kolla att du inte har luftläckor innan katen och att allt annat är ok i tändsystem och insprutningen.
Användarvisningsbild
av Rirojej
varför är den lampan pluggad ? (satt en lamphållare utan lampa där.. men iochmed att den lyser upp när man har nyckekln i läge 2 så förmodar jag att syetemet bakom den funkar och att den kommer att indikera om fel uppstår... i bruksanvisning står det "ej inkoppklad"
Användarvisningsbild
av prototypen
Om jag minns rätt så är lampan för "varm avgastemperatur" eller "varmt avgassystem" ett lagkrav i Japan.
Därav är den enl. intruktionsboken ej inkopplad, (anslutningar och kablar finns bara framdragna på Japanspecade bilar medan det inte är några speciella instrument till Japan.
Startproblem V70

Hej! Jag har en Volvo v70 -10 D5 som har gåt[…]

Bakre hjullager hub 4 håls 1993 855

Hejsan, Mitt bakre högra hjulhubb har bö[…]

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]

Byta bärande balk 940

Finns verktyg att hugga loss punktsvetsar med. Jag[…]