Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Råstedt
Hej och hallå, har nu på gården en 740 som har en aning elproblem, ingendera av bränslepumparna startar vad man hör med örat men motorn hostar igång behjälplit och går att köra med vilket antyder att pumpen i tanken verkar funktionera men man hör inte den fast man har örat mot tanken, den mitt under bilen är stendöd, men sen lite andra roliga elfel, Endast oljetryckslampan, handbromslampan och bältesvarnarens varningslampor lyser i panelen när man vrider på strömmen, fläkten är även död bör tilläggas, alla annan elektronisk utrustning fungerar, mätare, mm. Alla säkringar är hela och reläena har jag inte kontrollerat ännu men vad tror ni på detta forum, har nån av er alla volvoåkare råkat ut för nåt liknande?
Senast redigerad av 1 Råstedt, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
En undring bara, är det inte förgasare i din bil om det är en 200K? I så fall kan du ha en pump i tanken men huvudpumpen är väl mekanisk och sitter på vänster sida av motorn.

Mvh GK
av Råstedt
Oj, fel av mej, hitta inte brickan under huven som motortypen står på men en bekant sa att det är en K men mekanisk insprutning i varje fall.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Råstedt skrev:Hej och hallå, har nu på gården en 740 som har en aning elproblem, ingendera av bränslepumparna startar vad man hör med örat men motorn hostar igång behjälplit och går att köra med vilket antyder att pumpen i tanken verkar funktionera men man hör inte den fast man har örat mot tanken, den mitt under bilen är stendöd, men sen lite andra roliga elfel, Endast oljetryckslampan, handbromslampan och bältesvarnarens varningslampor lyser i panelen när man vrider på strömmen, fläkten är även död bör tilläggas, alla annan elektronisk utrustning fungerar, mätare, mm. Alla säkringar är hela och reläena har jag inte kontrollerat ännu men vad tror ni på detta forum, har nån av er alla volvoåkare råkat ut för nåt liknande?
Kombiinstrumentet i 740 kan man skriva en bok om, vanligtvis handlar det om dåliga lödningar men det kan ju även handla om trasiga lampor ärgade kontakter e.t.c.

Mvh GK

Ja, bara kleta på där lär inte h&a[…]

hjullager eller difflager

Inre knuten tar upp ändrigar i längd p&a[…]

Kopplingen tar högt upp.

Köpte en V50 2.4 för några å[…]

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]