Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av NisseHult
Båda bakdörrarna kärvar i mekanismen och vill inte alltid låsa sej, fast jag tror att bilen är låst.
Är det nå´t som kärvar och behöver lite olja kanske.
Eller är det helt enkelt utslitet?
Jag kan plocka delar från en 945 1992, men frågan är om låsmekanismen passar?

Dessa 2 kablar, varav den ena verkar vara år 2000-säkrad :) . Är dom till högtalaren i bakdörren?
Bild
.
av chrippa1
Mekanismen i bakdörrarna skiljer sig från framdörrarna. Det är mer som ska dras bak. Pröva med att smörja upp bakdörrarna, det gjorde jag då det näst intill inte ville låsa. Efter uppsmörjning så är det mycket bra igen. Angående kabeln till högtalarna så ser det ut som att det är dem.
Användarvisningsbild
av NisseHult
Tnx.
Det som tyder på att det skulle vara högtalarkablar är att det är olika storlek på stiften.

Jo, jag skar upp ett hål över låset och tittade in och såg då en dammig och smörjtorr låsmekanism.
Jag dränkte det i 556 och då lossnade det så nu är båda baklåsen ok igen.
Andra sidan behövde jag inte skära upp då jag genom ett titthål kunde smörja upp låset.

Edit:
Efter att ha skruvar fast dörrsidorna så fungerar höger sida lite halvhjärtat. Kanske bäst att byta.
Är det nå´n som har en susning om ifall låset passar från en 945 -92?
Den bilen står en bit hemifrån, det är därför jag frågar.

Tips:
Två av dörrsidefästena är att man skjuter högtalargallret åt sidan så att det greppar i 2 plastnabbar.
På ena sidan var dom i dåligt skick och konstruktionen var inte densamma på min andra donatorbil, en 745 -88. :cry:

Svenska vägar kräver 60 profil, det &aum[…]

Volvo car UX

Fullscreen map En klimatzon vid synk Spara val[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Helkonvertera ser intressant ut, när det skil[…]

P2 Backspegel kärvar.

Har en P2. Vänster yttre backspegel kärv[…]