Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JuppeN
Hallå!

Sökte på forumet och hittade inte något som gav mig svar på min fråga så gör en ny tråd, men vet ni att de finns någon liknande fråga länka gärna!.

Är så att jag har funderat på att sänka 740in. Problemet är att jag bara hittar 40/40 fjädrar.

Har för mig att förut fanns de något företag som sålde 50-55~~/40 fjädrar. Någon som vet om de fortfarande finns?

Känns inte som att de händer så mycket med bara 40/40 fjädrar.

Är en Volvo 740 -90'a sedan.

Mvh Jesper
av rd350
40mm sänkning är aldeles lagom på 740, tillräcklig fjädringsväg och fortfarande "rätt" vinklar på länkarmarna. Sänker man den mer är det bara för utseendets skull, väghållningen blir inte bättre. Satte på en 40mm sänkningssats på sonens a-traktor (740), till och med han blev nöjd! (Är man sexton år är det värsta raggarstuk som gäller!)
Användarvisningsbild
av JuppeN
rd350 skrev:40mm sänkning är aldeles lagom på 740, tillräcklig fjädringsväg och fortfarande "rätt" vinklar på länkarmarna. Sänker man den mer är det bara för utseendets skull, väghållningen blir inte bättre. Satte på en 40mm sänkningssats på sonens a-traktor (740), till och med han blev nöjd! (Är man sexton år är det värsta raggarstuk som gäller!)

Jo, de räcker absolut. Speciellt om man har ett par fälgar av modell större på :-)-) ! Men vill ha den lite lägre i fram. Har sökt som en galning men inte hittat något annat än 40mm.

Vill ha de så kallade "bonne/bonde" stuket, lägre fram och lite högre i bak :D
Den stora annons-tråden

@fjohan82 , Ja jösses, kan bli nästa &q[…]

Fått hem paketet från Aeromotors med n[…]

Volvo car UX

På grund av skiftet mellan vinter och v&arin[…]

Batterifråga?

Känns igen.