Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av MikaelS
Väg och trippmätaren på min 740 GL -91 lade av för ett bra tag sen. Det hände när jag skulle nolla trippmätaren och jag misstänkte ett mekaniskt fel. Vid inspektion kunde jag dock inte hitta något synligt fel så det fick vara tillsvidare.

Nyligen fick hastighetsmätaren frispel och kunde visa lite vad som helst. Instrumenthuset byttes och nu visar den rätt hastighet, men väg och trippmätaren funkar fortfarande inte! Trippmätaren går upp till 0001 och stannar sedan. Vad kan det vara för fel om det nu inte sitter i själva mätaren?
Mätarna är av fabrikat Yazaki.

/Mikael
av MikaelS
Jag får revidera mitt påstående, den nya vägmätaren fungerar ibland, vilket ju tyder på att felet trots allt sitter i själva mätaren. Frågan är om det går att åtgärda på något sätt.

För övrigt är känslan i nollställningsknappen väldigt oprecis, som om den inte träffar rätt, och man måste trycka många gånger innan trippmätaren är nollad. Även den gamla mätarens knapp var sådan innan den vägmätaren stannade för gott.
Volvo car UX

Fullscreen map En klimatzon vid synk Spara val[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Helkonvertera ser intressant ut, när det skil[…]

P2 Backspegel kärvar.

Har en P2. Vänster yttre backspegel kärv[…]

En sommar under min 850

Robert DIY på youtube har en massa videor om[…]