Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Proppen
Hejsan! Jag har en fråga... Jag har köpt en 760 -89:a GLE med B280F maskin i. Jag har väldiga startproblem när den har stått ett par dagar... Ibland så kan man få mala tills batteriet tar slut, och i bland är det bara en liten stunds malande innan den hoppar igång... Och när den väl startar så går den ojämnt men hoppar igång på alla ganska snabbt...

Har även märkt att den kan baktända till när man vridit av nyckeln vid start test...

Jag har bytt stift och gjort rent fördelarlock och rotor.

Om jag kör med den dagligen så är de inget problem... Malar kanske i 5 sek ock den är igång klockrent....

Jag läste någonstans här att BTR:en kan vara problemet. Tog ut stiften och de var inte direkt jätte blöta. Men det kommer mycket bensin i returen. Så det kan ju mycket väl vara den som strular... Finns det något sätt man kan testa den? Och kan det finnas någon annan bil som man kan ta en ifrån bara för att testa?

MVH Fredrik Boberg
Användarvisningsbild
av Proppen
Jag har nog fixat de... Efter en stunds letande på nätet så gjorde jag följande...

1: Tog ur nyckelkontakten. Gjorde ren denna. Monterade tillbaka den...
2: Vred bort tanklocket...

Och Yes! Den startade utan några problem!!!!!!

Detta med att jag vred bort tanklocket läste jag att det sitter en backventil i bränsle systemet som kan paja... Och det hjälper om man tar bort tanklocket...

MVH Fredrik Boberg

Maskintvätt vet inte mina bilar heller vad de[…]

Fundering på fälgar XC60-2017

Hej, sitter och tänker beställa nya f&au[…]

En ganska vanlig 245:as liv

@DennisCA , Tack så mycket! @errim , Tac[…]

Svenska vägar kräver 60 profil, det &aum[…]