Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av skorpio
Hej
Har en 740 till i hushållet...En 86:a GLE följande problem råder på denna:
Är svårstartad när den är varm...man får sitta jättelänge och provstarta +att man måste ge gas för att den ska gå igång...9 gånger av tio då så dör den en gång sen går den som den ska....inga andra symtomer visar sig.Har bytt följande..tändstift,rotor,fördelare,bränslefilter och luftfilter...skillnaden efter de bytena vart = 0
av andezon
Prova med att byte bränslerelä, de brukar inte funkar när de blir varma...
vanligt fel
Användarvisningsbild
av Ramon
Det kan även vara felaktigt ventilspel eller alldeles för låg cylinderkompression. Har du kollat detta?
av skorpio
Ramon skrev:Det kan även vara felaktigt ventilspel eller alldeles för låg cylinderkompression. Har du kollat detta?
Din lille lustigkurre........ :lol: ......riktigt så illa är det ej gösse.....Moss
av Arne
Kolla så inte någon av pulsairventilerna läcker igenom avgaser in i luftfilterburken, då kan du få detta fenomen.
av skorpio
Arne skrev:Kolla så inte någon av pulsairventilerna läcker igenom avgaser in i luftfilterburken, då kan du få detta fenomen.
Tack ska du ha Arne...det ska jag kolla upp...tror det kan vara det ....ha en trevlig helg!...............Moss
av jonas_bjork85
det kan vara läck på ngn vakuum slang eller dylikt, jag hade samma problem med min 745gle nyligen och det visade sig vara luftintaget på insuget som inte satt åt ordentligt...
965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Vad jag tänkte är att skarvarna mellan h[…]

Köp hos Trodo.se. De har ett kontrollsystem f[…]

Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]