Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag tänkte att det vore intressant att sammanfatta alla verkstadsbesök som vi gjort och betalat för.

Den första jag kom att tänka på just nu var när jag var nere hos den lokala MECA-verkstaden varvid jag undrade vad det skulle kosta att byta både stötdämparna fram. Enbart arbetet då jag redan inhandlat delarna. Jag fick ett förslag på 3000 kr och kunde inte låta blir att tycka att det var lite dyrt. Vad tycker ni andra

Berätta era historier nu så får vi se vad som faktiskt skiljer emellan de olika firmorna!
Jag tycker inte att det är så uppseendeväckande dyrt för det är en del jobb med att byta stötdämpare fram, har du hört vad Volvo tar för arbetet så du har något att jämföra med?

Mvh GK
Har för mig att "min" verkstad tar 625kr/timmen. Vad Volvo tar vågar jag inte ens spekulera i. Är övertygad om att mindre verkstäder gör ett lika bra jobb som dom stora. Givet att dom har utrustningen för det, vilket säkert kan vara en kostsam investering. Den jag anlitar har Volvo som specialite, så jag är lugn.
Volvo skulle ha 21000.- för att byta min topplockspackning och det var med den 25procentiga niceprice rabatten.
mekonomen skulle 17500.-. med delar sotsats, vattenpump, kamrem
solna bilteknik 17000.- för jobbet
liten verkstad 8500.- med delar bara jobbet 3-4000.-
bil och maskin i falun ville ha 5500 för jobbet med kvitto!
så visst skiljer det endel motorn är en 6403 /960

Farsans vekstad sa; ja det är bäst att byta hela motorn, som om det skulle bli bäst och billigast, jobbet ca 5000.- annan motor 5-11000.- så kanske skulla jag få någon tusenlapp för min så i runda slängar 15000.-

Vid sådana här tillfälle kan jag g[…]

Hej, köpte en billig bil till grabben som f&o[…]

Jag kan återkoppla lite nu. Jag startade tr[…]

Idag skrev jag kontrakt på en "ny"[…]