Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wyp0x
Min koppling har börjat slira, och ganska duktigt oxå.. Minsta gaspådrag så slirar den när laddet ökar.
Pedalen släpper precis på dom sista centimetrarna, vilket känns konstigt för dom brukar väl ta långt ner när kopplingen är dålig?
Men kör med steg 2 plus lite annat och laddar 1,2. Kan det vara så att orginalkoppligen helt enkelt inte orkar med? Eller kan det vara så att vajern häktat sig / är för spänd, så att kopplingen inte släpper ordentligt?

Köpte bilen för knappt en vecka sedan så de känns lite jävligt..
av bodhii
Provat att hålla ner kopplingspedalen ett tag, eller pumpat pedalen lite från halva vägen och ner, sen släppt upp och märkt om den tar längre ner då? Kan ju vara slav/huvudcylinder som läcker igenom olja också, tillsammans med sliten koppling.
Användarvisningsbild
av wyp0x
Det har jag inte testat, de ska jag undersöka, tack för tipset. :)
bodhii skrev:Provat att hålla ner kopplingspedalen ett tag, eller pumpat pedalen lite från halva vägen och ner, sen släppt upp och märkt om den tar längre ner då? Kan ju vara slav/huvudcylinder som läcker igenom olja också, tillsammans med sliten koppling.

Vid sådana här tillfälle kan jag g[…]

Hej, köpte en billig bil till grabben som f&o[…]

Jag kan återkoppla lite nu. Jag startade tr[…]

Idag skrev jag kontrakt på en "ny"[…]