Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Gabber
#38893
Nu blir jag snart tokig.
En dag när min bil va död så skulle min kompis hjälpa mig med hjälpstarten. Självklart kortslöt han den (tack så mycket) sen dess har bilen gått skruttit främst på låga varv. När man kör och gasar till hackar den konstant tills man antingen kommer upp i ett visst varvtal eller släpper gasen lite. Den drar också mer bensin så jag har kommit fram till slutledningen att det måste va nånting som styr bränsletillförseln. Men nu har jag bytt allt jag kan komma på (Tändstift, tändkablar, lambdasond, dator, rotor och fördelarlock) så nu har jag inga mer ideer. Nån som har en ide? Först dog den när man satte på helljuset oxå men det fixa jag genom att göra rent ett relä.
Bilen är en 740 gle B230f
Tack på förhand
av Perra N
#38981
Kan impulsgivaren ovanför svänghjulet fått sig en känga? Tändmodulen ok?
av Pebben
#38987
Kolla även ett så banalt fel som generatorn... Mät så att den ger okej med spänning ut.
av Gabber
#40119
Jag upptäckte att den läckte i grenröret så jag tätade det optimistisk om att det kanske var felet men nu tycker jag att den går sämre :???: Den går bättre när den är kall dessutom. Jag fattar ingenting.
av Perra N
#40143
Läcker det innan lambdasonden, får sonden fel värde, vilket ger orolig gång. Vissa bilar går inte alls om detta inträffar.
av Gabber
#40686
ja men nu när jag har tätat så går den ännu sämre

Ja, precis vad du kan läsa av med verktyget

Bult till kompressor

Hej, Råkade dra av en av de tre bultar som […]

Oljebyte på en ny bil

Fattar fortfarande inte vad du menar ??? Hur sk[…]

Det tackar man för.