Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Willner
Min bakrutetorkare (945 -93) har bara funkat sporadiskt och gått mycket långsamt. Efter att ha tagit bort panelen på insidan av bakluckan och pillat isär torkaraxeln kunde jag kostatera att axeln kärvade rejält. Har gjort nu gjort rent och smort upp den.

När jag monterar tillbaka torkarlänkaget så funkar det inte alls. Motorn drar runt länkaget till ett läge och där fastnar den och stannar.

Haynes-boken säger absolut ingenting. Och inte tog jag bilder på hur det satt innan jag pillade isär grejerna :cry:

Någon som har tips om var man hittar beskrivning/skiss? Eller andra tips om hur man får det att funka?
Användarvisningsbild
av bimmerboy
Hade samma problem med att den hoppat över men fick inte någon 100% lösning, torkaren tar hela ytan ,stannar sdan på samma ställe men den utgår i från kl. 11 drar sen ner tillbaka till kl.6 sedan hela vägen till kl. 6 sedan tillbaka till kl. 11 och stannar där, ytan blir ren och det stör mig inte super mycket men tips emottages såklart.

Jag har inte köpt vare sig skivor eller bel&a[…]

Bensinpriser v2

ibland går det , ibland går det ner, p[…]

serviceavtal

serviceavtal lönsamt eller ej? 500kr m&arin[…]

Kolvringar etc b4b

Där blir alltid en "kant" (vän[…]