Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av MB_star
Hej

Har bytt motor på en polares 740 -88
i den bilen satt en b230E (med fördelaren bak)
har nu satt i en B230E från 240 (med fördelaren fram)

Båda är av brytarlös modell så kontakten passade!

Men vi får inte igång biljäveln!
har skruvat ur stiften och dom gnistrar men nu vägrar spridarna att öppna! är det olika tryck eller varför funkar de ej???

Var god observera att det ej är tillåtet att korsposta (skriva om samma sak på flera ställen på forumet). Detta står svart på vitt bland forumets regler, om man läst dem så att säga. Om inte finns de här: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=2
Ändrade även rubrik pga. enbart versaler etc. HJÄLP! Skriv helst "vanligt" då chansen bara minskar att många läser tråden och det blir jobbigt att läsa om man skriver sådär...
Annars så önskar jag dig välkommen till forumet och hoppas du skall trivas :D
Mvh Ramon /Admin
Användarvisningsbild
av falcon
Låter som att ngn kabel i kontakten mot torpedväggen har hamnat fel.Jag stoppade i en -88 Glt motor i en 240, den vägrade starta även om den slog gnista, felet var en kombo av fel "box" och fel inst tändning.

//Peter
Användarvisningsbild
av Sparkz
Hur gjorde du när du kom fram till att spridarna inte öppnar? Om man rycker upp spridarna och kör på starten kommer inget bränsle. Bygla 30 och 87 i sockeln för pumprelät och lyft skivan i mängdmätaren för hand så ska det spruta.
Bakre hjullager hub 4 håls 1993 855

Hejsan, Mitt bakre högra hjulhubb har bö[…]

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]

Byta bärande balk 940

Finns verktyg att hugga loss punktsvetsar med. Jag[…]

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...