Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har ström fram till reläet, men ingen ström ner till pumpen. Jag har bytt reläet så det är nytt och bör fungera. Har ström till höger förstastift (till reläet) när tändningen inte är på, till höger två förstastift och vänster förstastift när tändningen är på.
Styr jordingen från pumpen någonting annat i systemet? Kan någon hur kopplingsschemat ser ut?

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av eccy243
Prova att göra en testkabel med en flatstift-kontakt i varje ände. Bygla sedan mellan anslutning 30 och 87, om pumpen går då är det antagligen fel på reläet, eller så får inte reläet någon varvtalssignal.
Jordningen styr inget annat, både pumpen och reläet är jordat vid höger A-stolpe. Däremot ska det finnas varvtalssignal på anslutning 31b (jord enligt tändimpulserna). Denna fås från anslutning 1 på tändspolen.

Hoppas att det klarnade litegrann :wink:
av Arne
Det händer att att oxiderar i reläskoningen så du får dålig kontakt till reläet, kolla det också.
av BOF
Tack för svaren! Pumparna går vid överkoppling. Jag har ström på 15, 30 och 31b då tändningen är påslagen, men får ingen gnista på tändstiften. Jag tror det är impulsgivaren.
Bakre hjullager hub 4 håls 1993 855

Hejsan, Mitt bakre högra hjulhubb har bö[…]

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]

Byta bärande balk 940

Finns verktyg att hugga loss punktsvetsar med. Jag[…]

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...