Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hejsan. bilen dog för nån månadsedan, eftersom den inte fick fram soppa, jag har tvångskört pumparna och dom låter som dom ska. jag har sprutat in elspray i alla kontakter jag hittat, bla i luftmassemätaren och tändmodulkontakten samt att jag rengjorde lite runt tankpumpen eftersom det var en massa rost och skit där.
och Nu är det så att bilen startar men det tickar väldigt mycket från bränslerelät. och då menar jag högt och fort. men står jag på tomgång och gassar upp det till ca 2300-2500 varv så tystnar relät. vad kan vara fel nu?
tacksam för svar. ps, för nya läsare kan jag tillägga att jag har även testat med ett annat relä från fungerande bil men med samma resultat.
nån har föreslagit kondingen/timerfunktionen till relät, men jag vet inte var det sitter.

tacksam för hjälp.
ps, det finns mycket att läsa om detta på: http://www.motorforum.nu/showthread.php ... e!!!/page9
men det är 9 sidor att läsa igenom för att se allt jag testat,
Volvo car UX

En liten nackdel med nya GUI tycker jag är at[…]

Bensinpriser v2

Över 23 nu för diesel. Tror ni vi komme[…]

Fönsterhiss ur funktion

Du kan byta ut bara den skadade kabeln (eller kabl[…]

Hastihetsmätare.

Har samma problem… Ibland om jag dunkar ti[…]