Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av KPE
Hejsan svejsan! Har en liten fråga om automatlådan på min 940. När jag bytte automatlådeolja så kunde jag inte skruva isär returledningen som det stod att man skulle göra för att pumpa igenom oljan. Jag tömde därför bara genom att öppna pluggen... för att sedan bara fylla på med ny olja igen. Min fråga är nu om det är helt okej eller blir det galet tro?

Har inte tänkt på ljud förr, men nu när jag lysnar så pyser det till under bilen när man lyssnar (precis som när man pressar ut saliv genom tänderna :lol: ). Vet inte ens om det är från lådan... :?:

Sen har jag bara en till fråga som uppstod nu vid hemfärd från jobbet... hade bråttom och vet väl ine om lådan blev riktigt varm, för det lät lite dovt från lådan men som försvann mellan växlingarna på neutralen , back osv för att sedan låta igen... var lådan inte varm tillräckligt kanske? Mycket konstiga frågor blev det... :D hoppas på svar MVH KPE
Användarvisningsbild
av Sparkz
Du har bara bytt en del av oljan, men det är väl inga problem i sig...
Har du rätt nivå på stickan? Det är ganska känsligt, bara några deciliter mellan MIN och MAX.
av KPE
Hej!
Jo jag ligger rätt på stickan... hur känsligt är det där? Behöver man bli orolig med ljud och så... eller är man bara nojjig? :???:

Jag vet inte vilken EQS du suttot i, men den &aum[…]

Bilen fungerade utmärkt. 6-cyl 2.9 Manuell Ja[…]

Beställt nya sommardäck, får bli G[…]

Kolla att du kan rucka på oken tills inre el[…]