Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av harkar680
hej. har skrivit lite här om problem jag haft med min 740. hög tomgång osv. efter mycket mekande försvann felkoderna men tomgången låg på ca 1400v, med borttagen kontakt ca 900. jag hade ställt spjällkontakten enligt haynes. vrid medsols sedan motsols tills det klickar till. visste inte vad jag skulle hitta på, hade även tagit bort tomgångsventilen och rengjort. tog en sväng till volvo, förklarade problemet för en tekniker. har du kollat spjällkontakten frågade han. berättade hur jag gjort, det låter ju heltokigt sa HAN. lossa kontakten vrid först medsols sedan ska man vrida tillbaka så att det precis börjar kännas ett litet motstånd, länkarmen får inte röra sig. det ska INTE behöva höras något klick. provade det han sa, och hör och häpna, perfekt tomgång. undrar vad haynes tänkte på. kan vara värt att prova för fler som har problem med konstig tomgång.
mvh :-)-)
Volvo car UX

En liten nackdel med nya GUI tycker jag är at[…]

Bensinpriser v2

Över 23 nu för diesel. Tror ni vi komme[…]

Fönsterhiss ur funktion

Du kan byta ut bara den skadade kabeln (eller kabl[…]

Hastihetsmätare.

Har samma problem… Ibland om jag dunkar ti[…]