Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av mackwald
Tjena. När jag ändrar "ratten" som man justerar vilket ljus man vill ha längst till vänster så har jag halvljus och positionsljus. När jag ändrar till mitten dvs parkeringsljus(?) så har jag endast dimljus och positionsljus och när jag ändrar till längst åt höger så har jag INGET ljus alls varken i hytten eller utanpå. Det ska väl vara tvärtom? Allt detta hände när jag drog nya kablar från högtalaren (förardörren) till stereon. Även helljusreläet(?) gick sönder då jag måste hålla i spaken för att ha helljus, den fastnar inte. Nån som vet hur jag fixar detta? Det ska väl vara när ratten är längst åt vänster INGET LJUS sen mitten PARKERING sen längst åt höger HALV/POSITION eller har jag fel?
Nån som har nån lösning på detta? MVH
av volvo944gl
Hej!
ORGINAL så skall det funka så att på
0an så skall parkeringljuset lysa starkt
mitten skall det lysa svagt.
till höger skall halvljus och parkeringsljuset lysa! inkl dimljus om du vill de. dimljus fungerar i alla lägen förutom 0an
. jag förstog inte exakt va ditt problem var. kan du försöka besikriva det igen?
av volvo944gl
vad va felet då?
Fundering på fälgar XC60-2017

Tack för svar! man blir ju tokig i däck […]

Läs också kommentaren till artikeln, h&[…]

Slangar v70

Fel av mig, evap purge valve sitter bredvid batter[…]

Dålig broms

I höstas köpte jag en huvudbromcylinder […]