Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dalmans
Ja som rubriken säger.
Passar det? håller på att renovera en B230FT motor och vet inte vad jag ska sätta den i sen, kom att tänka på att svärfar har en 960 (3,0litersmotorn) ståendes med motorhaveri men den är fräsch i karossen...
Användarvisningsbild
av Fastmoving?
Mjo, men inte direkt bolton..
Måste byta växellåda för den passar inte till rödblocket, och några till småfix då så lite jobb är det allt.
Användarvisningsbild
av päpplet
eftersom du bygger övriga motorn seriös så hoppas jag att du köper ett riktigt insprut och inte kör på LH2.4 :wink: Så dra om lär du i vilket fall som helst.
av volvo944gl
jag tror inte dom passar bolt on.
polaren skall bygga om en 760 till T6a. bara för 760s framvagn är likadan ca som en 960!
tror du får bygga om fästena eller byta framvagn till 940/740s... vilket är lättare att ta och bygga nya fästen! =)
av volvo944gl
Dalmans skrev:Okej då lutar det nog åt en 740 med trubb-nos istället.
varför bygger du inte klart den motorn du har och säljer den. och köper en ny 6a, och en manuel låda? 3,0 manuel och regga om den? eller köper en S80 motor (T6) och monterar?

En tanke är även hur bilen står n&[…]

Volvo car UX

Nu har även jag fått denna uppdatering […]

Varför blev det en spricka eller trasig toppl[…]

Spännande och bra färg-kombo! Amb[…]