Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av IronSabbth
tjaa :D igår när ja va påväg hem så lossnade avgassystem helt, allt utom grenröret åkte i marken o slet av lamdasonden :cry: har suttit väldigt dåligt under en längre tid så får skylla mej själv att ja inte gjort nått tidigare... de ja undrar nu e hur ja ska göra... har ett komplett avgassytem från en 8v liggandes men de tråkiga då e ju att de är mindre o de lär ju inte funka speciellt bra me de. så de blir antagligen till att köpa nytt... o då blir nog det billigaste alternativet att köpa lösa delar och bygga ihop själv, hade tänkt att köpa typ 2,5 tums rör. men då undrar jag hur bökigt är det att byta kablarna som går till lambdan?? skulle jag kunna använda katten från mitt 8v avgassytem så slipper jag köpa ny katalysator?
jätte tacksam för svar :D och är det någon som har tips på något lite billigare sportavgassytem så är det bra också :-)-)

En tanke är även hur bilen står n&[…]

Volvo car UX

Nu har även jag fått denna uppdatering […]

Varför blev det en spricka eller trasig toppl[…]

Spännande och bra färg-kombo! Amb[…]