Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Ska byta kylvätska på volvo 945-98 Ltt, (230 FK?) men hittar inte den avtappningskran som ska sitta under grenröret på vänster sida på motorblocket!! Just nu tömmer jag genom kylarens avtappningsnippel i plast på kylarens vänstra sida men jag får känslan av det är mycket kvar i systemet. Varje ¨ång jag sköljer systemet är det grönt.... Vad göra? Är det någon som vet? Snart måste jag hem med bilen och ta hand om barnen.... ??:-/
Tack! Jag trodde den var förknippad med motoroljan, Hur gör jag nu för att få systemet så rent som möjligt med bara vatten? Sedan ska jag fylla på ny, fin glykolblandning..
Akvaristen skrev:Tack! Jag trodde den var förknippad med motoroljan, Hur gör jag nu för att få systemet så rent som möjligt med bara vatten? Sedan ska jag fylla på ny, fin glykolblandning..
M€k0n0m€n
Artikelnr: 41-CR2060
Artikel: Kylarrengöring
Fabrikat: Flaska 250 ml
Fabrikat: CRC
Info: Rengör snabbt och effektivt nedsmutsade och korroderade kylare. Avlägsnar rost, olje- och fettrseter, slam och andra föroreningar. Rensar igensatta vattenkanaler, eliminerar därigenom risken för överhettning.
Info: CRC
Pris: 59.00 kr

eller

Rengöring / Kylarsystem
Artikelnr: 41-RK1
Artikel: Kylarrensning
Fabrikat: Flaska 250 ml
Fabrikat: Holts
Info: Holts Speedflush avlägsnar snabbt rost, slam och andra föroreningar. Rensar igensatta vattenkanaler som förorsakar överhettning.
Info: Holts
Pris: 49.00 kr

eller

Rengöring / Kylarsystem
Artikelnr: 41-SO445100
Artikel: Kylarrensning
Fabrikat: Burk 150 gr
Fabrikat: Bars
Info: Bar´s Nural. Ett syrafritt rensmedel för kylsystem. Kräver ingen neutralisering. Om kylsystemet är förorenat bör Bar´s Nural användas före tillsättande av Bar´s Leaks. Bar´s Nural fylls i den befintliga kylvätskan enligt bruksanvisningen på burken, på ett sådant sätt att den omedelbart kommer med i cirkulationen.
Info: Bars
Pris: 175.00 kr

/O
Jag öppnade båda kranarna, både vid kylaren och oljefiltret. Det blev inget seriösare rengöring än att jag fyllde upp bilen ca 4 ggr med rent vatten som jag sedan körde lite med och spolade ut.

Det blev mekonomens rödglykol,longlife, utspätt med osmosvatten(typ dest.vatten) och sedan någon form av biologisk substans som tätatade läckor och smörjde vattenpumpen. Allt blev bra, ingen mer dimma på rutan.

Det 'r bra om du trivs med att tvätta så[…]

Bensinpriser v2

Dom har redan börjat ställa in flyg och […]

Enpelarlyft på okq8

Har sett att dom har tagit bort många av dom[…]

Re: 740 lambda

TJABBA! Jag har fått felkod 2-2-1 på […]