Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Halmstad-Tompa
Hej!
Jag skall byta O-ringarna till spridarna och min fråga är var skall den tunna packningen sitta någonstans?
Den tjocka skall ju bara träs på spridarna.
Bilen är en 740 -87,B230E motor.
Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av Sparkz
Utanpå plasthylsan som sitter med en skruv.
Användarvisningsbild
av Halmstad-Tompa
Hej igen!
Hmmm? :roll: ...Hade väck spridarna men var jag skulle sätta packningarna begrep jag inte...snälla ge mej råd!...skall jag på något sätt ha loss hållaren ifrån spridaren?...isf hur?
Har bytt insugspackning,kallstart,ny soppaslang till kallstarten,har även rengjort mätskivan i luftmängdmätaren men bilen går fortfarande ryckigt!
info kring bilen...B230E mekaniskt sprut
Användarvisningsbild
av Sparkz
Du har alltså lossat skruven och dragit med alltihop upp? Bra, det är lättast att göra så tycker jag, plasten spricker lätt om man försöker bryta upp den med en skruvmejsel under örat där skruven sitter.
Nu ska du bara ha loss den från spridaren, bryt försiktigt med en 13-nyckel (ev. 2 st.), så går det nog fint.
Gör rent överallt, det brukar vara en del sot där. Smörj o-ringarna, dom vill gärna kalva ur spåret annars.

När går den ryckigt? På tomgång, på slät väg i jämn fart, eller hela tiden?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Nu startade jag mitt avancerade CAD-program (ehh... Paint :roll: ) och ritade lite:
Bild
Det är bara att dra isär, men det kan sitta lite fast, så en 13(eller var det 12?)-nyckel som passar på den nedre sexkanten på spridaren är bra att bryta med.
Användarvisningsbild
av Halmstad-Tompa
Hej!
Tänkte bara meddela er vad det var för fel på bilen...jag bytte tändkablarna och stiften och vips så var den som ny!!

KÖP ALDRIG KABLAR OCH STIFT IFRÅN BILTEMA!!
Användarvisningsbild
av Sparkz
Då löste det sig, fint!
Köp inte billiga tändkablar över huvud taget, blir bara problem. Volvos är dyra, men dom funkar mer än ett halvår.

Hej! Finns det någon logisk anledning f&oum[…]

Så. Glömde uppdatera här. Verksta[…]

Vilken mjukvara har ni?

Min var otroligt trög och seg i början, […]

Blev ett mellanbyte av olja och filter idag. Man v[…]