- mån 13 sep 2010, 13:12
Har en Volvo 740 Gle som gått 40000 mil
B230E Mekanisk insprutning / ingen kat /Lambda osv
Nu till problemet:
bilen går Ojämnt på tomgången rycker och hoppar störande mycket , Har skruvat up tomgången på fullt och spännt gaswiren lite så att tomgången ligger på 1000 Rpm annars hoppar hela bilen runt,
Eftersom Tankmätaren inte fungerar, så kör jag på tripp mätaren, Tankade bilen med 23 liter i tanken + att de va ungefär 2-3 l i tanken, kunde då köra drygt 14 mil innan bilen började hoppa och de va slut på bensin, då har jag kört "eco driving" Alltså bilen drar ca 2 l milen
Bilen luktar illa och spottar ur sig svart rök, luktar så illa så att det stinker in i kupén när jag åker , Hälsoskadligt som !!
Det som är bytt på bilen nu av mig är:
*Tänstift volvo org,
*Motorbussningar för att förminska vibrationerna på tomgång, hjälpte ej!
*Spridar packningarna både dom invändiga samt utvändiga,
*Rotor
*Fördelar lock
*Tändkablar
har letat efter läckage med hjälp av start gas efter packninga bytet men det är tät över allt
Måste få hjälp då detta blir för dyrt att äga bilen samt skadligt för hjälsan att åka i denna,,,!
Tack på Förhand // Jocke
B230E Mekanisk insprutning / ingen kat /Lambda osv
Nu till problemet:
bilen går Ojämnt på tomgången rycker och hoppar störande mycket , Har skruvat up tomgången på fullt och spännt gaswiren lite så att tomgången ligger på 1000 Rpm annars hoppar hela bilen runt,
Eftersom Tankmätaren inte fungerar, så kör jag på tripp mätaren, Tankade bilen med 23 liter i tanken + att de va ungefär 2-3 l i tanken, kunde då köra drygt 14 mil innan bilen började hoppa och de va slut på bensin, då har jag kört "eco driving" Alltså bilen drar ca 2 l milen
Bilen luktar illa och spottar ur sig svart rök, luktar så illa så att det stinker in i kupén när jag åker , Hälsoskadligt som !!
Det som är bytt på bilen nu av mig är:
*Tänstift volvo org,
*Motorbussningar för att förminska vibrationerna på tomgång, hjälpte ej!
*Spridar packningarna både dom invändiga samt utvändiga,
*Rotor
*Fördelar lock
*Tändkablar
har letat efter läckage med hjälp av start gas efter packninga bytet men det är tät över allt
Måste få hjälp då detta blir för dyrt att äga bilen samt skadligt för hjälsan att åka i denna,,,!
Tack på Förhand // Jocke
Introduced in the U.S. for the 1985 model year, the 740 was a more simple equipped version of the Volvo 760. The 740 was intended to be a mid-size car that offered more style, performance, and luxury than the venerable 200 series

- By Xanthopteryx