Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

hej vet att det finns andra trådar om detta men hittar ingen som riktigt passar mitt problem. Min 740 har dom senaste 2 veckorna varit ENORMT svårstartad 3gånger närmare bestämt det har alltid varit när den är kall och det finns inga felkoder och går bra i övrigt vad kan det vara? impulsgivare? bränslepump? MVH chrille
Kontrollera systemets kylvätsketempgivare.

Kontrollera alla luft och vacuumslangar noggrant.

Du kan även kontrollera med hjälp av startgas om bilen då startar, i så fall har du nog problem med bränsletillförsel och du bör då kolla bränslefilter, bränslepump samt pumpens relä. Kan vara ide att plocka ur reläet och löda om alla lödningar då s.k. kallödningar är vanliga.

Mvh GK
har samma fenomen på min 740-90a, funderar på om slangen i tanken är dålig, kan ju även vara BTR en? min har iaf startat när jag tryckt eller pumpat lite på gasen, i mitt fall så har den endast varit svårstartad när den stått i en viss lutning. ??:-/
Ruben skrev:har samma fenomen på min 740-90a, funderar på om slangen i tanken är dålig, kan ju även vara BTR en? min har iaf startat när jag tryckt eller pumpat lite på gasen, i mitt fall så har den endast varit svårstartad när den stått i en viss lutning. ??:-/
Är den svårstartad när du har under kvarts tank eller även när du har halv tank eller mer?

Mvh GK
hjälpte inte med full tank för mej, ska prova att byta relä, får se hur den funkar sen, såg att det fanns en annan tråd där det va ungefär samma fel, där va iaf felet löst genom att byta relä.

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]