Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av A84
Hej, har en 90'as 745 med b230f motor som har bestämt sig för att inte alltid vilja starta.När den startat går den bra. För närvarnde pågår en kamp om slutsegern. Som det verkar nu så får jag snart ge upp och rulla ut den på åkern och övningskjuta på den.
Den startar som sagt ibl utan problem. Kör man in lite startgas så startar den alltid. Har bytt Förpump i tanken,
huvudpump och filter,pumprelä, luftmassemätare, lambdasond,tändmodul,tempgivare,spridarrelä.
Tacksam för tips, så bilen får leva :)
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Vad som då kan tänkas är spridare eller BränsleTrycksRegulatorn (BTR), alternativt att du har någon förträngning i bränsleslangen.

Kontrollera bränsletrycket.

Mvh GK
av A84
A84 skrev:ja, låter som ett bra förslag. Kollar det i helgen
Problemet löst, vid körning av diagnostiken för spridarna så märktes väldigt lite aktivitet från dom, dom skall tydligt höras när den körs, så för andra gången! provade jag att byta spridarreläet och nu startar den direkt på första försöket. Förmodligen så kom det för lite spänning fram till spridarna.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Roligt att höra att din bil funkar igen, kör försiktigt. :)

Mvh GK

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]