Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Annnan
Finns det nåt bra sätt att ersätta oljereturröret på turbon (från turbon till röret). En slang t.ex? Vi måste kolla om röret är koxat på insidan..
av Beson
Hej! Vi håller visst på med samma sak ungefär. Kolla mitt inlägg ca 2 timmar innan ditt. Men har du fått bort röret från blocket? Berätta för mig hur du gjorde i så fall!

Tanken på en slang har även slagit mig, pallar den trycket tro? Vore ju smidigt isf att bara kapa det gamla kladdiga röret på två ställen och dra slang!
Visst går det att ha slang på retursidan, är ju inget tryck där. Det som gäller är att man har slang som tål värme och bra klämmor. Nackdelen om man ersätter en del av röret med slang är att det kan bli svårare att få rördelen som går in i blocket att sitta kvar om man ersätter en stor del av röret.
av Beson
Marlboroman skrev:Visst går det att ha slang på retursidan, är ju inget tryck där. Det som gäller är att man har slang som tål värme och bra klämmor. Nackdelen om man ersätter en del av röret med slang är att det kan bli svårare att få rördelen som går in i blocket att sitta kvar om man ersätter en stor del av röret.
Tackar! Men hur är röret fästat i blocket?? Och hur får man bort det?
Trög växling ...

Trevligt att få vara med igen. En fråg[…]

Lödskarvhylsa funkar perfekt att skarva tunna[…]

Själva har jag inte observerat sprickor p&ari[…]

Får ingen kontakt med oljenivågivaren […]