Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av wolf_lover
Hej jag har en 745 90:a och när jag skulle hem och fick stanna vid en rondell och skulle köra vidare så hände ingenting så när jag gick ut och tittade och min fru tryckte på kopplingen så rörde sig inte armen men däremot så droppade det en massa olja ifrån slavcylindern kan det vara så att det räcker att byta slavcylindern.MVH Sonny
Användarvisningsbild
av emwtur
eller renovera ( hona och byta packningar )
kolla att det inte är något rör eller någon slang som gått !
/emwtur
Användarvisningsbild
av JovEN
Är väl ganska likt att lufta bromsar om jag inte minns fel. Pumpa upp tryck, lätta på nippeln (pedalen nedtryckt), upprepa proceduren tills motstånd känns i pedalen.
Användarvisningsbild
av emwtur
svårt att få "tryck" i kopplingen
- trampa ner pedalen ett par cm -
- öppna luftnippeln,
- tryck ner pedalen i botten och stäng.

jag brukar fega lite och sätta en bit spolarslang från luftnippeln och dra den till behållaren.
sen kan man pumpa som f..n. :)
/emwtur
av wolf_lover
har nu bytt slavcylindern ,huvudcylindern och prövat lufta på alla sätt,men det händer ingenting ,får inte upp något tryck
vad kan det vara mer man kanske får byta eller nåt ihop med växellådan kanske????? oljan kommer fram utan luft nu men inget bättre tryck i pedalen ändå
Användarvisningsbild
av emwtur
hur tråkigt det än låter så är det troligaste att det fortfarande finns luft kvar.
/emwtur

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]