Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo944gl
Tja. Någon som vet vart man kan beställa Extraktorgrenrör till 8v och 16v? alla hemsidor uppskattas.
el är det svårt och bygga ett själv? vilket kan vara billigast?
av volvo944gl
FInns det inga billigare?
Användarvisningsbild
av Ticken
Nu vet jag inte om det är en turbo bil eller en vanlig sugis du ska ha grenröret till, men jag ska du bygga själv så lär du iaf vara hyfsat insatt i det där. Det är inte skitlätt kort sagt att bygga själv.. Sen ska det ju bli rätt med längder å sånt för att få jämnt flöde osv.

Jag tycker du ska handla av http://www.klracing.se. Där har du seriösa trimputtar som vet vad dom pysslar med.

/Ticken
av volvo944gl
Jag skall ha till sugis =) 16 valve
Användarvisningsbild
av Rökmåln
volvo944gl skrev:Jag skall ha till sugis =) 16 valve
E sugen till min med när ekonomin väl kommer tillåta. Enligt Volvo skall 16v:n prestera ca 200 hk med enbart ett extraktor, e85 och en fin mappning..
av volvo944gl
Rökmåln skrev:
volvo944gl skrev:Jag skall ha till sugis =) 16 valve
E sugen till min med när ekonomin väl kommer tillåta. Enligt Volvo skall 16v:n prestera ca 200 hk med enbart ett extraktor, e85 och en fin mappning..
Vaddå enligt volvo?

:/ :O
Användarvisningsbild
av Rökmåln
Ja nu blev det lite fel :P En kille som jobbat på Volvo, håller på mycket med rallybilar i Ljungby. Han arbetar mycket med just avgassystem och som det så fint kallas "pulsationerna" i systemet för att få ut max prestanda. Iaf, enligt honom ca 200 med extraktor, e85 och en fin mappning.

Edit:
Han pratar också mycket om balansering och viktningar och att detta ska göra sjukt mycket mer än folk tror på en sugmotor. Dock så är det ju en dyrare historia än att klämma dit ett par H-profil, andra kolvar och skapligt med laddtryck.

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]