Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tja ny här och första inlägget ! och hoppas på bra svar!

Har köpt en 745 turbo 87 med motronic utav en polare.

Enligt ägaren innan honom så har den funkat vid full tank, under halv tank så funkar ej bilen . det är vad jag har och gå på .

så förpump och huvudpump är bytt .

gnista finns , tänder på startgas . bränsle kommer fram till spridarbryggaren men spridarna vägrar att öppna.

provat bytt , spridarmotstånd , spridarrelä , bränslerelä , motronic box . spridare .

jag får en kännsle utav att det är hallgivaren. det sitter 2 st , kan ena vara paj?

Tacksam för svar! mvh johan
Senast redigerad av 1 johanLeet, redigerad totalt 0 gånger.
av nicklast
Hej,

det sitter en förstärkare vid batteriet, ganska stor svart grejj med likadant kontakt stycke som själva boxen..

prova lossa den å gör rent.

är de tinte ordentlig kontakt där kan det saknas signaler till spridarna.

MVH
av johanLeet
Var ute idag och testade göra rent kontakten och sprayade med kontakt spray . blev ingen skillnad .
Kod: Markera allt
tja. Slår spridar relät till när du drar på tänningen? Startar bilen till på startgas?
Vet ej om det gör det , ska kolla upp det!

Svar jaa! tänder hur fint som hälst med startgas .

märkte en sak , när den tände till borde inte varvräknaren röra på sig? det gör den iaf inte

mvh johan
johanLeet skrev:Tja ny här och första inlägget ! och hoppas på bra svar!

Har köpt en 745 turbo 87 med motronic utav en polare.

Enligt ägaren innan honom så har den funkat vid full tank, under halv tank så funkar ej bilen . det är vad jag har och gå på .

så förpump och huvudpump är bytt .

gnista finns , tänder på startgas . bränsle kommer fram till spridarbryggaren men spridarna vägrar att öppna.

provat bytt , spridarmotstånd , spridarrelä , bränslerelä , motronic box . spridare .

jag får en kännsle utav att det är hallgivaren. det sitter 2 st , kan ena vara paj?

Tacksam för svar! mvh johan
var sitter spridarmotståndet. Tomas

Hej, Jag står för ett dilemma med m[…]

Hur gick det till? Om det small, låter det s[…]

Tjena, jag har fått problem med att nå[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Ja, separationen är förvånansv&aum[…]