Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Johan.B
Är det någon som har testat slangvärmare till en 940 ?

Jag har en värmare i blocket som det är kortslutning i så jag funderar på att byta den , men det finns inte samma som jag har i nu . Dom har bytt kontakten på blockvärmaren nu så att mina gamla kablar passar inte :evil: utan att jag byter ut hela kabelstammen , och det vet jag inte om jag har lust med när det bara är värmaren som är trasig.

Eller om det går att skarva från en gammal kontakt till en ny värmare med lite stift och kablar ?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Har du volvo original från början då? (|l|) Tre parallella flatstift. Dom är ersatta med Calix (l_l). Kolla på skroten om du kan få tag i en värmare så slipper du byta resten.
Eller klipp och koppla lite själv... :twisted:
av Johan.B
Ja det är så det är .
Den kontakten som sitter i mitten har dom ju ändrat på så att det inte ska gå och byta

(|l|) min gamla blockvärmare

(l_l) den nya sortens värmare

Jag ska kolla med skroten men man vet ju inte hur länge den funkar .
Användarvisningsbild
av Sparkz
Volvo gjorde sina egna värmare förut, men har slutat med det och köper dom av Calix i stället. Det är ju iofs inte fel att köpa nytt heller så du får den lilla kontakten om du inte har den nu.
av Johan.B
Nä jag har den stora .

Jag vet inte vilken EQS du suttot i, men den &aum[…]

Bilen fungerade utmärkt. 6-cyl 2.9 Manuell Ja[…]

Beställt nya sommardäck, får bli G[…]

Kolla att du kan rucka på oken tills inre el[…]