Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Halmstad-Tompa
Tjena!
Jag har ett original Volvo Guard Alarm till min 740 -87 som jag misstänker "suger" ur mitt batteri.
Problemet är att alarmet inte blinkar som det ska utan lyser konstant hela tiden.
Imorse när jag skulle köra med bilen så ville den inte starta utan jag fick ta till startkablarna och under tiden när jag försökte starta bilen så pep larmet till ett par ggr och strålkastarna blinkade till även de ett par ggr!
Min fråga är ifall jag kan koppla ur larmet på något vis och isf hur skall jag göra det på ett säkert sätt...vill inte bara klippa kablarna rakt av för jag vet inte ifall det är så särskilt bra!
Tacksam för lite hjälp!

Det kan vara värt att nämnas i sammanhanget att när jag köpte bilen så var helljuset kopplat till dimljuset men eftersom bilen var utrustad med extraljus så kopplade jag över helljuset till de istället...vet ej om detta har med saken att göra men ville bara nämna det.
av Lars
Nej att klippa kablarna är inte särskilt smart. Sonen i familjen har en 740 -88 med ett "Laserline" larm, han hade problem med startspärren, gick inte att starta helt enkelt på grund av larmet. Vi lämnade in bilen för att ta bort larmet och det kostade inte mycket, om jag inte minns fel 250 kr och det var det värt. Så mitt råd är att du hör dej för vad det kostar så vet du att det blir rätt urkopplat.

Mvh Lars
Användarvisningsbild
av volvo
Ditt larm lyser hela tiden för någon sladd har lossnat, eller så har nått i kortet gått.

Ta bort larmet och köp ny
av joachim zagai
du kan koppla ur larmet med 2st säkringar som sitter innanför den undre rattkåpan om det är riktigt installerat, dra ur säkringarna så är säkert ditt problem borta.

Jag vet inte vilken EQS du suttot i, men den &aum[…]

Bilen fungerade utmärkt. 6-cyl 2.9 Manuell Ja[…]

Beställt nya sommardäck, får bli G[…]

Kolla att du kan rucka på oken tills inre el[…]