Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av zigge_zagge
hej ahr en volvo 940 ltt som ajg vill vrida tpp laddtrycket på men hur mycket ändrars laddtrycket/varv på wg
Användarvisningsbild
av Ticken
Antar att du pratar om stången som sitter på tryckklockan på wg?

skulle inte skruva på den nått över huvudtaget om jag vore du. det är ingen seriöstrimning om du frågar mig, chippa och byt tryckklocka istället.

om du nu var intresserad av budgetmodellen ändå, för att slippa göra gängor på staget så köper du en pysventil som du sätter på slangen mellan turbo och tryckklocka.
skruva PYTTELITE och provkör. ladda inte på mer än 0,5. det är mitt tips.

/Ticken
Användarvisningsbild
av Maxwell
Det finns inget bestämt ökat laddtryck per varv utan du får testa dig fram. Rekommenderar att du skaffar dig en laddtrycksmätare om du skall laborera med trycket, ett alldeles för högt laddtryck kan skada motorn allvarligt. Det finns bränsletryck upp till 0.8-0.9 bar i ladd men runt 0.6 bar skulle jag rekommendera dig att lägga det på, då laddar du som en fulltrycksturbo och bilen i övrigt tar ingen skada. Jag skulle också avråda dig från att pysa upp laddtrycket, det är bonntrim om något. Är du verkligen säker på att du har en justerbar trycklocka på din LTT?

//Maxwell

Vårstädning idag :-)

emblemwraps -crome delete

Jag har den på min bil, ser bra ut. IMG_0[…]

Ja det är i andra läget som säkring[…]