Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Totte63
Hej!

Har läst tidigare förslag till varför en Volvo med B230 K motor går och plötslig lägger av, har bytt hallgivare utan resultat prövade att tidigare byta tändmodul men då startade den inte alls. den var kanske trasig. Har kvar orginal förgasaren (Vakum), har detta något med det att göra och hur mycket inverkar det att en del slangkopplingar har lite sprucket gummi? Någon som har nått bra förslag? Den började jäklas i somras och har med tiden blivit värre och värre. Det är en 87:a. Den går jättefint när den går.
Totte63 skrev:Hej!

Har läst tidigare förslag till varför en Volvo med B230 K motor går och plötslig lägger av, har bytt hallgivare utan resultat prövade att tidigare byta tändmodul men då startade den inte alls. den var kanske trasig. Har kvar orginal förgasaren (Vakum), har detta något med det att göra och hur mycket inverkar det att en del slangkopplingar har lite sprucket gummi? Någon som har nått bra förslag? Den började jäklas i somras och har med tiden blivit värre och värre. Det är en 87:a. Den går jättefint när den går.
Jag hade en 244 med B230K motor som var mysko, lämnade in den till volvo då ingen i min närhet hittade fel och volvo sa att jag skulle byta insugspackning samt förgasarfots packningarna. Den läckte tydligen luft där. Slangar kan även göra mkt mer än man tror så har man spruckna slangar så byt dom först är mitt råd iaf... Annars vet jag tyvärr inte.. är ingen människa som gillar K motorerna *Ler*

Glappar det i stolen om du "rycker"fram […]

IMG_8296.jpeg IMG_8295.jpeg IMG_8294.jpeg

Volvo V70n 2006a gäller det. Märkte att[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]