- sön 23 okt 2005, 11:47
#19182
Hej!
Har läst tidigare förslag till varför en Volvo med B230 K motor går och plötslig lägger av, har bytt hallgivare utan resultat prövade att tidigare byta tändmodul men då startade den inte alls. den var kanske trasig. Har kvar orginal förgasaren (Vakum), har detta något med det att göra och hur mycket inverkar det att en del slangkopplingar har lite sprucket gummi? Någon som har nått bra förslag? Den började jäklas i somras och har med tiden blivit värre och värre. Det är en 87:a. Den går jättefint när den går.
Har läst tidigare förslag till varför en Volvo med B230 K motor går och plötslig lägger av, har bytt hallgivare utan resultat prövade att tidigare byta tändmodul men då startade den inte alls. den var kanske trasig. Har kvar orginal förgasaren (Vakum), har detta något med det att göra och hur mycket inverkar det att en del slangkopplingar har lite sprucket gummi? Någon som har nått bra förslag? Den började jäklas i somras och har med tiden blivit värre och värre. Det är en 87:a. Den går jättefint när den går.