Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av thelaughingmadman
Hej!

Farsan har en 940 från 97, utan AC. Jag är på uppdrag av min far att ta reda på hur mycket det skulle kosta att göra ungefär.

Kollade runt lite på bildelsbasen, där fanns det många reservdelar som var relevanta för just AC, men jag undrar vad man behöver för ett komplett fungerande klimatsystem, samt om det är något man kan försöka sig på själv (är grön på bilar och mek ska jag säga), alternativt hur mycket det skulle kosta för en mek att installera.

Tacksam för svar
av dalldall
det bästa du/ni kan göra o billigast med för den delen är att hitta en skrotig 940 även 740 91- med ac o plocka allt från plats! går mycket väl att göra detta men mycket jobb! köp sen haynes bok om ac eller läs på nätet om just ac, finns mycket bra info, bla farsan/citroen! vill man vara riktigt duktig fyller man själv, men enklast om man känner nån som kan göra det för en billig peng!
Användarvisningsbild
av emwtur
håller med dalldall!
leta efter ecc med en gång - så får du fördröjning på innerbelysningen också :-)
skämt åsido - jag har en 95:a med ecc - jag skulle leta efter ny kompressor på skroten - det var inte lätt - om jag inte skulle byta en massa rör också ... - klart enklast att hitta en komplett bil - ta ALLA grejor från den och byta det som behövs ...
/emwtur

Ahaa det visste jag aldrig. Jag har alltid bromsat[…]

Volvo car UX

Ofan det där har jag inte lagt märke til[…]

Har bytt de flesta delarna utefter kabelhärv[…]

Fel kategori här för din bil tyvärr[…]