Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Volvogubben92
Hej alla glada
När vi skulle åka hem ifån visby (Jag bor på gotland) så stannade bilen två gånger.
och när den stannade så lyste lampan för avgasreningen och jag skulle vilja ha lite mera information om vad det här felet kan bero på efter som det är morsans bil och hon har även byt lambdasonden tre gånger på den bilen
Jag antar att ni vill kanske ha lite mera information om bilen och den kommer här Volvo 740 GL 1990 Motornamnet: B230F 5 växlad manuell låda är nog allt jag kan få fram om bilen just nu vid skrivandes stund.
all hjälp uppskattas
/Volvogubben92
av volvo944gl
att lamban tänder sig är att den antingen får för mycket/förlite luft el bränsle

1;kolla felkoder
2:kolla på hemsidan vad dom betyder
3: 0 ställ datan
genom att ta loss - Minus kabeln från batt o vänta 15 min... då är den släckt..men de är ju frågan om den tänder sig igen?
Användarvisningsbild
av emwtur
3: 0 ställ datan
räcker att lossa säkring #1 i några sekunder !
( då slipper man ställa in kanalerna på stereon efteråt )

/emwtur
av Lesjö
Löd om ditt bränslerelä det är ett vanligt fel. När reläet blir varmt så släpper lödningarna och när den har kallnat får det kontakt igen. Tänder lampan. Det är lätt att löda om. Reläet sitter bakom askkoppen. Stort vitt. Nollställ lampan genom att ta bort säkring 1 en stund.
av Volvogubben92
okej
jag ska försöka kolla felkoder.
men tyvärr så är jag bara en vanlig person och har inte någon utrustning.
och om det är någon som vet hur man får tag i utrustningen som krävs för att mäta upp den dära lådan så får ni gärna skriva adress till det företaget.
/Volvogubben92
Användarvisningsbild
av emwtur
utrustningen för att kolla felkoder har Volvo skickat med bilen !
kolla översta tråden i forumet !

/emwtur
av Volvogubben92
Okej tack så mycket för all hjälp.
det blev tyvärr lite sent svar men jag tänkte bara berätta att vi har nu bytt ut bränslerelät och sen dess har bilen fungerat felfritt
\\Volvogubben92
Kopplingen tar högt upp.

Normalt ska det vara ett "spel" I pedale[…]

Dålig broms

Dålig huvudcylinder som läcker internt […]

Enkel sökning på "nätet"[…]

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]