Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ramon
Först och främst undrar jag vad det kostar att försäkra en LTT eller HTT? Skiljer det mkt mellan en sugis och en LTT/HTT? (vet att det beror på ålder/stad/försäkringsbonus osv. Men ungefär...)

Sen så undrar jag vad de drar per mil vid blandad körning, samt helst vad de drar vid körning mest i stan, då jag kör mest där.

Vad har LTT i vrid? För den har ju 135hk, vilket är 4hk mer än min B230FB på 131hk, som är en sugis :???: Så det måste vara vridet som skiljer mkt antar jag, annars är det knappt någon skillnad i prestanda, och det antar jag att det är.

Detta var det jag undrade över för tillfället :D
Användarvisningsbild
av danjo
LTT=B230FK har vridmoment 230nm vid 3500 ungefär. HTT=B230FT ligger på 265 nm om jag inte minns fel. Min B230FK drar ca 0.8 liter milen. I stan säger det slurp, om du förstår, sen beror det på hur du gasar. men eftersom det är turbo och alla trafikljus är inne i stan så skvalpar det inte över i tanken direkt, om du förstår.
Användarvisningsbild
av Ramon
Okej, det var vridet som skiljde mkt som jag trodde då. B230FB har nämligen 185Nm. Okej, jag tänkte att den skulle dra ganska mkt i stan, men kan du inte säga lite mer exakt vad den drar vid mest stadskörning (lugn körning, gasa på någon gång)? Ca 1liter milen?

Tackar för dina svar hittills :D
Vad heter den här kontakten?

Tack för återkopplingen. Det är al[…]

Nej.

Carplay Trådlös adapter

Jag har haft denna i 2 år. med en xc40 MY21 […]

Hur gick de för dig med detta felet? Jag har[…]