Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av texas
är det nån som har nå bra ide vad jag kan ha för fel på bilen den dricker hur mycke bensin som helst . är slöare än en 220död med automat kan det va katalysatorn som har gått sönder eller ?
Användarvisningsbild
av emwtur
Välkommen till forumet
Vi kommer säkert att kunna ge dig en massa tips....
bara vi vet vad du har för bil och motor .

den kanske skall vara så ....... :-)

/emwtur
av texas
det kan ju vara bra o veta det är en 945-91 med 230 fb-motor. hade tidigare en 245a -88 som gick som en raket jämfört med 945an.snacka om skillnad vet ej om det var utväxlingen som skiljer dom åt ?
Användarvisningsbild
av emwtur
börja med att kolla att du inte har några felkoder lagrade i systemet.
Sedan är det alltid en god idé att kolla att man inte har problem med anliggande bromsar - det GÖR skillnad !
har du kommit så långt så är det väl dags att kolla på själva motorn.
fräscha tändstift ? - hur ser dom ut ? färgen på isolatorn kan säga en del.
inga andra problem med vatten eller olja som försvinner ?
tomgången är jämn och lugn ?

/emwtur
av texas
tjena jag har bytt luftfilter tändstift lambasond luftmängdmätaren inga felkoder det är bara att den känns död tex man måste växla ner till 3an för att köra om . har kollat komp. höga avgasvärden på besiktningen . tar inge olja o vatten ska kolla bromsarna. ibland när man kör så orkar den bara upp i 150 km/t nästa gång man provar går den 180km/t man kan tror att den har ett eget liv?
Användarvisningsbild
av emwtur
kolla att kamremmen inte hoppat ett hack !
av texas
jag bytte kam rem o kollade ventilspel för ett år sen o mekanikern sa att det var ok med allt.men jag får väl kolla en gång till.
av Vovlo_Henrik
Svarta stift efter nån mils körning?? Ser alla stift lika ut till färgen?? Hur är skicket på katalysatorn?? den kanske är tom och innehållet har täppt till i en ljuddämpare :???:
Användarvisningsbild
av emwtur
texas skrev: höga avgasvärden på besiktningen
Vilka värden var det ?
leta reda på protokollet och skriv alla värden så är det lättare att hjälpa dig

/emwtur

Vårstädning idag :-)

emblemwraps -crome delete

Jag har den på min bil, ser bra ut. IMG_0[…]

Ja det är i andra läget som säkring[…]