Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Rollin
Halloj!
Jag undrar om någon vet varför min 945 LTT -95 inte går på alla cylindrar när den är kall,om den har stått hela natten eller när jag ska åka från jobbet,den går ojämt och på 3 cylindrar men om jag bara gasar till snabbt så går den perfekt sen!
Någon sa att det kunde vara topp packningen som e kass och att det rinner ner vatten i en av cylindrarna när den står.....

Tacksam för svar!

Mvh.Rollin
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Lade till bilmodell i rubrik.
av Vovlo_Henrik
Det kan vara toppackning men innan du tänker så långt hur är det med den vanliga servicen med stift m.m ??
av Rollin
Bytte stift ida,dom såg okay ut lagom gulbrunvita typ,men mitt elektroden var sliten och på den bakre cylindern satt tändhatten jättelöst....klämde ihop den så den gick lite trögare på stiftet.
Den e servad bra,upp till 18000 på verkstad och efter det av han som ägde den innan mig.
Bytte kylvatten på den precis och den som var i såg ren o grön ut,luktade inget annat än glykol typ...
av Rollin
Märkte idag när jag stod bakom bilen när den gick på tomgång och var kall att det rök svart ur avgasröret och luktade som en chevy -59.....tycker den drar mycket bensin me,kom 37 mil på 50 liter.....visserligen automat o stadskörning men ändå!??
Kan det vara något som kan va orsak till den ojämna tomgången vid kallstart?
Någon som vet?

//Rollin
Användarvisningsbild
av emwtur
du skulle kunna ha en spridare som läcker !
bensin rinner ner i en av cylindrarna - den cylindern går inte rent förrän bensinen ventilerats ut.
/emwtur
Bensinpriser v2

Även denna vecka ser veckopriset på die[…]

Startproblem V70

Du har lagt din tråd under kategorin bilar u[…]

Volvo car UX

Och de har dessutom tagit bort möjligheten at[…]

Elschema hittar du på https://www.manualslib[…]