Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag har köpt och kopplat elen till en turbotryckmätare i min LTT från 1998. Har inga lediga nipplar på insuget utan måste troligtvis använda mig av ett T-kors. På vilken slang ska jag koppla in den? Skickar med bilder på slangarna. Slang A är troligtvis till Eco-mätaren(bensinåtgång). Slang verkar komma från turbon.

Kolla länkarna så ser ni vad jag menar.

http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri ... id=2382337

Finns det någon i Uppsala på detta forum som vet så svänger jag gärna förbi och tar ett råd.
Hej!

Har kikat på din bild.

Jag har också en extern laddtrycksmätare i min bil och den har jag kopplat på den slang som du kallar för D på bilden. Kapa den slangen så nära insuget så möjligt, sätt t-korset där.

Lycka till :)

/Ticken
Hej!

Jag satte min på samma som eco mätaren.

Satte ett t kors på slangen under instrumentpanelen.

Fungerar kanon och är lite kul att se eco mätare slå fri varv vid laddtryck ! :D

Fast de gör den ju iofs var du nu sätter mätaren :roll:

Jaja nu har du ett tips till .

Lycka till och ladda hårt
Nu är den på plats. Den visar 0.3 på en orörd LTT vilket verkar vara som det ska. Den visar också ca -0.6 till -0.8 på tomgång.
Tack för hjälpen!
Är det någon som kan hjälpa mig. Jag har en Volvo 940 Ltt min mätarhus har ingen turbo mätare men eco mätare vart kopplar jag vakuumslangen som går från mätarhuset men sen då? Kan någon visa med bild eller förklara vart jag hittar ingen ställe där det är vakuum och där det bör vara nån nippel att sätta dit vakuumslangen.
MarioBrosus skrev:Kan någon visa med bild eller förklara vart jag hittar ingen ställe där det är vakuum och där det bör vara nån nippel att sätta dit vakuumslangen.
En ECO-mätare fungerar och är precis samma sak som en turbomätare, bara färgen på mätartavlan som skiljer. Du kan sätta slangen på samma ställe/istället för där slangen till ECO-mätaren sitter
Eco-mätaren I en LTT är ju en turbomätare, den går från vacuum till turbotryck. Sedan är fältet för turbo ganska litet eftersom den inte laddar så mycket. Titta var mätaren står med bilen avstängd så ser du att den kan peka både mot höger (turbotryck) och vänster (vacuum).
frasse4 skrev: tor 15 okt 2020, 07:11 Eco-mätaren I en LTT är ju en turbomätare, den går från vacuum till turbotryck. Sedan är fältet för turbo ganska litet eftersom den inte laddar så mycket. Titta var mätaren står med bilen avstängd så ser du att den kan peka både mot höger (turbotryck) och vänster (vacuum).
Tack för svaret ja där ser man det var så enkelt
Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

AC fungerade fortfarande i min bil också. Me[…]

ABS lampa lyser 740

Kollade noggrannare på allting och märk[…]

Visa din semesterbil(d)

Lagom till att semestern började denna vecka […]

köpa en Volvo S / V60

Tänkte en 2016-2018 Max 15,000 mil Kommer k&[…]