Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JRS
snälla ,,,hjälp mig, har köpt ett vikinglarm, i monteringsanvisningen finns olika alternativ... positiv styrning,, negativ styrning,, positiv/negativ styrning..
vilket av dessa kan gälla för en volvo 945 96 års modell,,
Användarvisningsbild
av JRS
Verkar vara en svår nöt,,,,har sökt lite men hittar inget, tog bort dörrsidan och kollade, verkar som om det saknas låsmotor i förardörren,
tacksam för all hjälp som kan fås,,,,,,,
Användarvisningsbild
av emwtur
tror det är så på den modellen.
Snål-lösning eller inte men på min 95:a så finns ingen motor på förardörren - men centrallåset går bara att låsa med nyckel i den dörren - och då kan man ju fråga sig vad man skall ha motor i den för - om man inte vill eftermontera fjärrstyrning då.
Alltså - du måste montera en motor i dörren och antagligen kablar till den ....
- har läst om detta någonstans ... kommer jag på vart så uppdaterar jag !
/emwtur
av blådåren
Du har negativ styrning, och ja du måste montera en c-låsmotor i förardörren, det finns färdiga kablar i dörren.
Det sitter ett 2-poligt ledigt i dörren under dörrhandtaget ung, detta är till c-lås motor.

Resten av inkopplingarna gör du i larmsockeln innanför handskfacket där original-larmet normalt återfinns på din bil.
Användarvisningsbild
av JRS
jaa,, det tvåpoliga uttaget har jag sett,, tack för hjälpen,,,,
Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&ar[…]

Tack för tipsen, tror att jag satsar på[…]

Felkod P24C6 Partikelsensor

Då du bytte på en Volvo-verkstad s&a[…]