Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av ivar63
har en 940 med b230FB som tvär dog har bytt bränsle filter pumparna fungerar inpuls givare är bytt tänd fördelar dosan är bytt likaså rotor nytt batteri bensin kommer fram reläer är kollade men inte ett liv bak tänder bara kan det vara kam remmen som har hoppat ur några kugg ?börjar bli trött på bilen men är jävligt fäst vid den ivar6307

Lade till bilmodell i rubriken.
/Tomas88
av erikeriksson
Hej, hur "tvärdog" den, körde du 100 eller var den avstängd och du tvättade den eller...........
Angående remmen är det ju bara att kolla om "tandhjulen" står i rätt läge, kolla Haynes rep bok.
Låter som ett elfel, ryck i alla kontakter och anslutningar jordningar mm innan du går vidare.....
av dalldall
tändning eller kamrem låter det som, kolla först remmen, enkelt gjort! det första man bör göra när en bil konstrar är just att kolla så servicen typ kamrem är gjord!
av ivar63
hej på er nu har jag fått i gång bilen skäms att skriva det men jag hade satt tänd kablarna spegel vänt på fördelar dosan men från början vet jag inte vad det var som orsakade att motorn stannade efter som jag hade bytt en del saker som jag kunde tro som orsakade stoppet men nu när jag fick igång bilen så måste det ha varit någon av sakerna som är bytt tack för alla tips ändå
Användarvisningsbild
av cybermunk
Bra att det löste dig lätt hänt att man speglar tändordningen det gör nog till och med proffsen med jämna mellanrum.
av ivar63
hej nu har jag problem igen helt plötsligt går bilen på tre cylindrar den får gnista det är första cylindern som inte vill. kompression finns har inte kollat insprutnings ventilen om det kommer bensin men hör ett sugande vid insuget som går till första cylindern som jag inte har hört förut kan det vara packningen som inte håller tätt eller har gått sönder men ska den gå en då eller? ivar63 ?:-/
Användarvisningsbild
av emwtur
testa med startgas !
spruta där du tror det läcker - läcker det så sugs det in i motorn och då märker du det på gången !

/emwtur
av ivar63
hej har fått i gång bilen nu insugnings packningen var trasig på första cylindern så den sög in tjuvluft jag är inte kunnig med motorer men har lärt mej att sunt förnuft och envishet kommer man lång med och utifrån det kommer man jävligt långt och sparar en slant på verkstan att fixa felet själv ock tack vare alla tips och råd är det guld värt ivar6307

Hej min volvo 945 1991 b230f har börjat gasa […]

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&ar[…]

Tack för tipsen, tror att jag satsar på[…]