Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Igår när jag parkerade därhemma så kände jag en doft av bensin. Tänkte inte mer på det då det ju kunde komma från någon annan bil. Nästa gång jag parkerade efter en liten tur så kände jag doften igen, nu fanns inga andra bilar i närheten. Slog upp huven och där finns en klar bensindoft. Men....jag hittar ingen läcka! Kollade slangar och runt spridare osv, men kan inte se något. Min fråga, vad kan det vara? Någon ventilation eller så? Tacksam för alla tips. Kan tilläggas att bilen går bra, men att jag alltid haft problem med en krånglande tomgångsmotor (får felkod och den slår aldrig till)
Jag har för ett antal veckor sedan plockat bort en backventil som sitter strax innan filter/pump vaggan under bilen. Allt såg OK ut då. Kände med handen efter läcka nyss, men hittade inget. Doften kommer ifrån under huven, men kan kanske stiga upp från vaggan?
Ha, två saker lösta på en kväll. Nu hittade jag även vad som luktade bensin. Bensinslangen i motorrummet hade skavt mot en metallbit, syntes inte vid blotta anblicken, men när jag kände på slangen så kändes den lite mjukare på ett parti, startade motorn och vips, därifrån kom doften. När jag böjde på slangen så kom det även en liten fuktfläck av besin. Nu är det bara att byta.

Ahaa det visste jag aldrig. Jag har alltid bromsat[…]

Volvo car UX

Ofan det där har jag inte lagt märke til[…]

Har bytt de flesta delarna utefter kabelhärv[…]

Fel kategori här för din bil tyvärr[…]