Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av carl
På mitt högra bakljus har jag något slags vit beläggning som ser rätt så illa ut. Jag har sett att det är rätt så många 740 som har samma missfärgning, så jag gissar på att det är dålig plast som blir sån efter ett tag.

Men jag tänkte slippa köpa nytt bakljus och funderar på om jag kan polera missfärgningen med rubbing eller ett fint sandpapper. Är det någon som har provat det? Lite orolig att jag bara kommer göra det sämre.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det är så på många bilar ja.. Jag misstänker för skarpa medel när man tvättar bilen, var försiktig med avfettningen.
Rubbing kan funka, men sandpapper är för grovt. Det finns nåt slags polish för CD-skivor, kanske värt att testa? Du får nog vara beredd på att bli trött i armen i vilket fall...
av carl
Tack! Det får nog bli med rubbing eller sån där CD-polish och en rondell till borrmaskinen isf, så behöver jag inte bli trött heller. :)
Användarvisningsbild
av Sparkz
Jaså, lite slö av dig? :D Kör försiktigt bara, så det inte blir varmt!
av Addekarlsson
Våtslippapper i grovleken 600 eller 800 funkar hur bra som helst. Blir inte trött i armen heller av det. Går tokfort att slipa till detta med våtslip.
Sen på med lite klarlack och voila, så har du en nytt bakljus. :D
Välbeprövat sätt som funkar. :D

Mvh/ Adde
av carl
Tackar! Då gör jag så istället!
Användarvisningsbild
av Sparkz
Mmm, men "ganska grovt papper" och "jag använde slipmaskin" låter lite brutalt...
av Addekarlsson
Sparkz skrev:Mmm, men "ganska grovt papper" och "jag använde slipmaskin" låter lite brutalt...
Håller med. Låter lite som att den killen köpte nya baklysen när han var klar med sin operation. :wink:

Näe, våtslip storlek 800 slipas med handkraft duger mer än väl det. :D
Användarvisningsbild
av 240power
inte lönt att polera har gort det själv ett tips köp nya lycktor

Det är sedan länge en vetenskaplig sanni[…]

Den stora annons-tråden

Någon som är sugen på en 245 Turb[…]

Det ser knökigt ut att få på och[…]

Det som ramlat ner är förmodligen k&arin[…]