Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av noppe72
Har haft bilen inlämnad (740-88,b230f) p.g.a att den startade inte när den var varm. Det är nu åtgärdat,bytt bränslepump o förpumpen inkl.tankarmaturen,bytt tändstift och lmm. Men när jag fick tillbaka bilen så var problemet omvänt. Alltså den startar inte när den är kall. Jag kan absolut inte nudda gasen för då är det omöjligt,så jag får dra igång den på tomgång.....tar typ 10-15min sen hoppar den igång och måste stå o bli varm i 5min innan gaspådrag för annars dör den igen. Någon som har någon aning om vad det kan vara för fel?? Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av sidhabo
Temperatur känsligt ... Kan vara värt att kolla spridar reläet. Sitter på expansionskärlet för kylen. Klassiker med kall-lödningar i det. Byt relät eller löd om .
Går den bra sen när du väl fått igång den ?
av Zladden
hej. jag har problem med att min 740 -90 (230f) inte startar när den är varm, var det bränslepump o förpumpen inkl.tankarmaturen,bytt tändstift och lmm, som orsakade ditt varmstarts problem? eller var det bara pumparna och armaturen??
Nya skärmarna

Förlåt!!!! Jag var så inne i t&au[…]

Då du bytte på en Volvo-verkstad s&ari[…]

Hur håller ni era skivor rena på lad[…]

Elpriset

243 av 1731 är ju ganska stor del änd&a[…]