Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Har sökt, sökt och sökt, vart efter att jag funnit information om var denna magiska pryl finns.
Jag har lokaliserat åbäket, men undrar hur fan jag ska få väck den. Den sitter ju skapligt illa till.
Måste man riva hela insuget? Om någon kan guida mig genom ett byte av flamfälla så hade jag varit ytterst tacksam.
Jag är inte helt grön på att meka, men har inte tillgång till något garage, så alla lösningar som presenteras bör vara av typen "kan-göras-utomhus-och-bör-inte-ta-mer-än-två-timmar"s modellen.

En annan fråga som kanske låter extremdum, men vilka lyftpunkter använder ni er av med vanlig garagedomkraft och vart fan sätter ni pallbockarna? Hittar ingenstans där jag vågar sätta bockarna eftersom balkarna jag kollat på är för breda för käftarna på bockarna.
Oljefällan plockar du loss genom att lossa två bultar som sitter skruvade i blocket, sen är det lättast om du lossar slangarna som går in oljefällan och sen drar hela oljefällan rätt upp men se till så att slangen som går ner i tråget inte följer med upp när du lossar fällan. då måste tråget lossas, den slangen sitter under oljefällan. allt detta gör du utan att lossa insuget. bultarna tar du ovanifrån med spärrskaft och lämplig förlängare.

När du ska lyfta bilen med garagedomkraft så kan du om du lyfter bak lyfta i bakaxelklumpen alltså den stora klumpen på mitten av bakaxeln och sen sätter du pallbockarna på domkraftsfästena, fram lyfter du under framvagnsbalken finns en rätt så stor metallplatta som du ser om du böjer dig under och kollar där går att lyfta utan problem. och pallbockarna på domkraftsfästena
Nya skärmarna

Förlåt!!!! Jag var så inne i t&au[…]

Då du bytte på en Volvo-verkstad s&ari[…]

Hur håller ni era skivor rena på lad[…]

Elpriset

243 av 1731 är ju ganska stor del änd&a[…]