- fre 27 mar 2009, 19:06
Var så himla nöjd när jag fixat min nollställningsknapp för trippmätaren för ett tag sen. Men nu strejkar trippmätaren. Går att nollställa förstås efter min eminenta fix av knappen. Men en måndad efter detta så började mätaren krångla. Den stog helt still ! Oftast efter att ha börjat rulla typ 100 eller 200 meter. Om jag noll-ställde igen så sparkade den igång. Om jag kom över 1 km så rulladen den på ok.
Nu är den konstant kass. Rullar ingenting efter noll-ställning.
Hastighetsmätaren är ok och även huvudmäteren för miltal.
Vad tror ni. Är den elektriskt problem eller kanske mekaniskt problem för trippmätaren ?
Kan tillägga att jag även har en del kontaktproblem för belysningen av instrumentet. Lampan längst till höger går lite av och på :evil: Det är dålig kontakt för lamphållaren till kopparen på kretskortet. Om jag vrider lite på lamphållaren så funkar det igen :roll:
Nu är den konstant kass. Rullar ingenting efter noll-ställning.
Hastighetsmätaren är ok och även huvudmäteren för miltal.
Vad tror ni. Är den elektriskt problem eller kanske mekaniskt problem för trippmätaren ?
Kan tillägga att jag även har en del kontaktproblem för belysningen av instrumentet. Lampan längst till höger går lite av och på :evil: Det är dålig kontakt för lamphållaren till kopparen på kretskortet. Om jag vrider lite på lamphållaren så funkar det igen :roll:
745 -88 Aut B230F, 740a
855 -95 Turbo Automat
855 -95 Turbo Automat
Kan vara värt en koll, det syns tydligt om det inte står rätt till när du tar isär mätaren
- By jesperk