Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Tobbe_s40
tjenare bilen har börjat klångla IGEN om man ger full gas så varvar den upp till 1500/2000 varv sen löser den sig och det tjutter om motorn om man kör å varvar mer än 1500 som man knappt kommer upp i så börjar den hoppa lr tvär död kan det vara oksid å grejor i fördelaren lr dårliga tänd kablar för han hoppade igån den gång då gick den as bra i just då sen började skiten igen?? HMM MVH / Tobbe
Användarvisningsbild
av sidhabo
metalHJ skrev:Jag vet inte, en kurs i renstavning kanske vore en första lösning!
Eller en kurs i hövlighet för dig metalHJ :D Det finns ju faktiskt dyslektiker .... och detta är la inte ett forum för rättstavning .... eller ska det va rättsstavning ha ha ha
Användarvisningsbild
av sidhabo
Om du har en S40 så finns det en egen avdelning för detta ... som nån vänlig moderator kanske kan flytta dig till.
av metalHJ
sidhabo skrev:Eller en kurs i hövlighet för dig metalHJ :D Det finns ju faktiskt dyslektiker .... och detta är la inte ett forum för rättstavning .... eller ska det va rättsstavning ha ha ha
Vad gör en dyslektiker på ett skriftligt forum?
Användarvisningsbild
av sidhabo
metalHJ skrev:
sidhabo skrev:Eller en kurs i hövlighet för dig metalHJ :D Det finns ju faktiskt dyslektiker .... och detta är la inte ett forum för rättstavning .... eller ska det va rättsstavning ha ha ha
Vad gör en dyslektiker på ett skriftligt forum?
Just det ska vi förbanna dom ? Inga dyslektikers på vårat forum ???
Men ärligt talat .... vad vill vi ha detta forum till ? Att klaga på hur folk stavar, eller hjälpa varandra till att fatta hur bilarna funkar ? Om du inte gillar hur folk stavar, forget it :) Det har ingenting att göra med att försöka ge hjälp till andra om att fixa problem med bilen. Vilket väl är avsikten med detta forum.
Om du är djupt engagerad i rättstavning, ventilera det i nåt annat forum ... gällande rättstavning.
av sicnarf
Så himla felstavat är det inte heller att man inte begriper.Däremot är det bra om du inte skriver så himla stora meningar Tobbe,så det är lättare att förstå vad du menar.
Användarvisningsbild
av goransson89
Tobbe_s40 skrev:tjenare bilen har börjat klångla IGEN om man ger full gas så varvar den upp till 1500/2000 varv sen löser den sig och det tjutter om motorn om man kör å varvar mer än 1500 som man knappt kommer upp i så börjar den hoppa lr tvär död kan det vara oksid å grejor i fördelaren lr dårliga tänd kablar för han hoppade igån den gång då gick den as bra i just då sen började skiten igen?? HMM MVH / Tobbe

Vad har du för bil till att börja med? en s40 som i ditt namn? Kan vara bra att veta lite årsmodeller och vilken bil du har. Kan mycket väl vara så att katalysatorn har dött, "innehållet" kan lossa och täppa för katalysatorn så det inte komma ut några avgaser. Själv hade jag samma symptom på min sierra jag hade en gång i tiden, ville inte varka över 2000. Jag öppnade huven och där under hittade jag ett glödande grenrör, haha. Men hissa upp bilen och skaka på katalysatorn och hör om det "skrammlar" brukar oftast bli så, annars kan du lossa avgasasystemet före katalysatorn och kolla om det går att varva mera då, eftersom du då får mindre "mottryck" i systemet. Lycka till.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Okej. Nu återgår vi till ämnet.
På jagrullar är alla välkomna Även dyslektiker.

Men som sagt. Om du talar om vad du har för bil så blir det lättare Tobbe_s40.
Elpriset

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/sydsverige[…]

Nu har jag fått uppdateringen till min V90[…]

Volvo car UX

Nu har jag också "uppgraderat" och[…]

Köpa en tidig XC90?

Så länge du med jämna mellanrum k&[…]