Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av team745
har monterat på ett simons 2,5 rör, men ja vill ha mer ljud, vad kan ja göra för att få mer ljud ? :D
kan man ta av nått eller hur kan ja göra ? :)

Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av Ticken
Antar att det är en volvo 745 du har?

Vad bytte du? Halvsats?

Ta bort den bakre ljuddämparen å ersätt den med ett rakt rör så ska du se att det brummar lite mer.

/Turbo+
av Mr T
På en del båtar av "fräckare" modell så kan man leda ut avgaserna antingen genom propellrarna (lite ljud) eller genom avgasrör som mynnar ovanför vattenytan (mycket ljud).

Min tanke är att du borrar ett antal hål runt ett valfritt ställe på avgasröret, runt detta monterar du sen en skjutbar rörbit. Då kan du få mycket ljud när du vill och skjuta tillbaka rörbiten när du vill ha lite ljud.

Riktigt fiffigt blir det om du riggar så att du kan styra det innifrån bilen.

//Mr T
Tror inte dom har mycket att säga till om då man kan hävda att man lagat röret, jaja sen att det sitter någe upp i hytten e en annan sak. :D :P (RO) (RO) (B)
av tobben87
På min 740 som jag hade fanns det ett uttag före katalysatorn på främre röret som var till för att mäta avgaserna föra katalysatorn. Original satt det en plugg monterad där som lossnade när jag körde, så jag skruvade i en bult, du kanske har något liknande? ta bort orginalpluggen och se till att du har en bult som passar där, därmed kan du skruva i bulten om någon klagar, exemplevis polisen och under besiktningen. Sedan är det bara att gänga bort den och du kommer ha ett fint muller.:D..Ett problem är dock att lambdan kan de felaktiva värden då de kan sippra in syre före lambdasonden.. men det vet jag inte då det alltid är ett övertryck i avgasröret.. någon annan kanske vet det?

//Tobben
Elpriset

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/sydsverige[…]

Nu har jag fått uppdateringen till min V90[…]

Volvo car UX

Nu har jag också "uppgraderat" och[…]

Köpa en tidig XC90?

Så länge du med jämna mellanrum k&[…]