Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

har en lite fråga angående gasen på min 740 igår när jag var ute och körde så gick gaspedalen i golvet bara och motorn var på tomgång hela tiden, och jag trodde då att det var gasvajerna som var av men när jag öppnade huven och kollade på gasrullen så såg jag att det var staget mellen rullen och insuget det sitter väl fast på nån form av kula på insuget eller? staget hade gått av vid plasten som man trycker fast på rullen, så jag lagade det med buntband och nu är tomgången lite högre än normalt, min fråga är vad är det som gör att tomgången är högre nu? och finns det staget att köpa på volvo?
förmodligen så har staget blivi aningens kortare efter du buntat ihop den så spjället står på glänt.
om det inte finns på volvo(vilket jag tror det gör) så finns det med all säkerhet på närmsta skrot.

Claes
Hej och tack för svaret ska kolla med volvo på måndag, är det jättesvårt att byta staget? nåt man måste tänka på? är det nåt som behöver justeras efter bytet? jag har hört nåt om ett klick när man släpper gasen och motorn går ner på tomgång, att det ska klicka till i nån kontakt på sjället så spjället får tomgångssignal, eller hur det nu funkar?
Elpriset

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/sydsverige[…]

Nu har jag fått uppdateringen till min V90[…]

Volvo car UX

Nu har jag också "uppgraderat" och[…]

Köpa en tidig XC90?

Så länge du med jämna mellanrum k&[…]