Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av overdrive
Hej.
Nu har jag redan ett nytt problem som dök upp i går då jag for till och från jobb.
De är volvo 740 -87 2,3l B230f
Då jag kör så kan den antingen knycka till fram och åter eller så dör den bort helt och startar på nytt själv pga. att jag inte tryckt in kopplingen ibland dör startar den snabbt och ibland kan man få rulla en stund.

Behöver få förslag och ideer på vad felet kan vara ska till en privat verkstad i morgon.

Hoppas ni kan lösa detta lika bra som med mina lapproblem.
Ni ska ha ett stort tack för de ni som skrev...
Användarvisningsbild
av PelleH
Hallgivaren sitter på den du sätter fast fördelaren på. Kan inte förklara bättre :S Om det är så att du får ut olja i fördelaren måste du ta ut hela givaren. Där sitter det två o-ringar. en liten jäfel o en stor. Kan vara dom som har torkat sönder. Finns på volvo för lite o inget.
Användarvisningsbild
av sidhabo
Hur frekvent är felet ? Har du det hela tiden ? Går det alltid bra att starta bilen (varm/kall) ?
Om du bara har felet ibland kan man bara gissa på ett antal orsaker ... Hall-givare eller en hel hop andra fel.

Om du har felet något så när fast är det back to basics. Är det fel på tändsystemet eller är det fel på att du inte får fram soppa (eller för mycket soppa ...).
Båda tar du hand om genom att skruva loss ett tändstift. Kolla om det är stentorrt eller blött av soppa. Kolla sen ifall du får gnista fram till stiftet. Ambitiös som du är så plockar du bort ett stift i taget och testar gnistan med den tändkabel på som normalt är ansluten till det stiftet . Alla stift ok .. ? eller inte.

Hör av dig om resultatet.
av overdrive
Okej. Nej detta fel kom inte efter lampproblemet jag har kört 1000km efter att jag köpt bilen mitt i allt efter 2mil till jobbet dog bilen och knyckte till nu som då ingen skillnad på var kall skulle jag säga startar alltid bra men dör den sö kan det hända om jag stannar vid kanten att det tar en stund innan den går i gång. ska på servicen i morgon så får se vad man hittar. meddelar svaret då det löst atck ännu en gång..
Nya skärmarna

Förlåt!!!! Jag var så inne i t&au[…]

Då du bytte på en Volvo-verkstad s&ari[…]

Hur håller ni era skivor rena på lad[…]

Elpriset

243 av 1731 är ju ganska stor del änd&a[…]